Kenonz zet met naamgeving van de Korfbal League volgende stap
Detacheringsbedrijf Kenonz is de komende drie seizoenen de trotse naamgever van de Korfbal League. Het bedrijf, dat op vier plekken in Nederland kantoren heeft, is al sterk verbonden met de korfbalsport maar wil die band verder versterken.
De belangrijkste zaalkorfbalcompetitie van Nederland met de tien beste ploegen krijgt dus een andere naam dankzij de overeenkomst tussen Kenonz, het KNKV en de tien verenigingen die deel uitmaken van de Korfbal League. Kenonz is een gespecialiseerde bemiddelaar voor betrekkingen binnen de overheid (gemeenten en provincies) met kantoren in Alblasserdam, Apeldoorn, Gorredijk en Hoorn. Allemaal plaatsen in echte korfbalgebieden. “Als bedrijf willen we groeien en doorontwikkelen. Daar staan we echt voor. Via deze samenwerking met het KNKV en de daaruit voortgevloeide naamskoppeling willen we op meer plaatsen zichtbaar worden, maar we willen ook een bijdrage leveren om korfbal op een hoger plan te krijgen”, verduidelijkt Marjolijn Kroon, die verantwoordelijk is voor de marketing binnen Kenonz.
Succesverhaal
Het bedrijf bestaat inmiddels negen jaar en viert in januari het tienjarig bestaan. “Drie mannen zijn een kleine tien jaar geleden Kenonz begonnen, onder wie huidig eigenaar Gouke de Vries”, doet directeur bedrijfsvoering Alle Broersma het verhaal van de ontstaansgeschiedenis. “Zij hadden het idee dat detachering anders en persoonlijker kon. Dat is een succesverhaal gebleken, want vanuit een schuurtje aan huis heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot wat het nu is.”
Korfbal is daarbij vanaf het prille begin al een belangrijke factor geweest. “Korfbal zit in ons bloed en is voor ons een heel waardevol netwerk. Korfballers passen echt goed bij Kenonz, het zijn sociale en actieve mensen met een achtergrond, werkervaring en opleiding die goed past bij ons bedrijf en onze opdrachtgevers. Wij waren al betrokken bij het korfbal en reeds zichtbaar met reclameborden op lokaal niveau bij verschillende verenigingen. Dus dit is een logische volgende stap.”
‘Wille’
Momenteel telt het bedrijf zo’n zestig medewerkers en zo’n 450 detacheringsprojecten. Met het ontwikkelen van al onze collega’s en het bedrijf als drijfveer. “Dat verbindt ons met de Korfbal League. Met het KNKV en de verenigingen trekken we graag op in de ontdekkingstocht om het product topkorfbal in de Korfbal League op een nog hoger niveau te brengen”, schetst Alle Broersma.
'Niet voor niets is onze denkwijze: als je ons kent, dan weet je genoeg'
Marjolijn Kroon is niet alleen werknemer bij Kenonz, maar ook speelster van Korfbal League vereniging LDODK/Rinsma Modeplein. “Ik heb dus straks twee petten op: als speelster en liefhebber, maar ook als vertegenwoordigster van de sponsor. Ik zal op dat laatste gebied ook regelmatig te zien zijn. Een dubbelfunctie, waar ik veel zin in heb. Ik ga vanuit zakelijk opzicht anders naar korfbal kijken.”
Ze vervolgt: “De Korfbal League is marketingtechnisch erg interessant, maar we zien ook een overeenkomst in het hebben van plezier en willen uitblinken in de sport. Wij willen ook dat mensen met plezier naar het werk gaan en daar uitblinken. Kenonz staat voor origineel, authenthiek en ‘ wille’ (plezier in het Fries, red.).” Alle vult aan: “Niet voor niets is onze denkwijze: als je ons kent, dan weet je genoeg.”