Mizuno en KNKV: een sterke samenwerking die kwaliteit en innovatie in korfbal vooruit helpt
De samenwerking tussen het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond (KNKV) en sportmerk Mizuno is al jarenlang een succesverhaal. Beide partijen delen een duidelijke visie: de sport korfbal naar een hoger niveau tillen door middel van hoogwaardige sportuitrusting en innovatieve ontwikkelingen. Mizuno, een merk met meer dan een eeuw ervaring in sportuitrusting, ziet in het korfbal een perfecte partner binnen hun indoor sportportfolio. De samenwerking draait om meer dan alleen het voorzien van de nationale top; het gaat om het ondersteunen van de sport op alle niveaus en het bevorderen van de prestaties van korfballers in heel Nederland.
Foto: Winanda van Zwamen
Een sterke basis
De samenwerking tussen Mizuno en het KNKV is het resultaat van een gedeelde visie op sport en prestatie. Dennis Frankfort, Sales & Marketing Manager Benelux bij Mizuno vertelt hoe deze tot stand kwam: "Toen de kans zich voordeed, zagen we het als een uitgelezen mogelijkheid om een sterkere binding met de indoor sporten op te bouwen. De Nederlandse sport korfbal is voor ons een mooie aanvulling op ons totale indoor-assortiment."
De keuze voor korfbal als partner komt niet uit de lucht vallen. Mizuno heeft wereldwijd een sterke aanwezigheid in verschillende indoor sporten, zoals volleybal en handbal. "Korfbal, een dynamische sport die in Nederland zeer populair is, paste perfect binnen deze strategie. Door de samenwerking met het KNKV kan Mizuno niet alleen de Nederlandse top ondersteunen, maar ook een bredere bijdrage leveren aan de sport."
Kwaliteit en innovatie als hoofddoelen
Het centrale doel van Mizuno in de samenwerking met het KNKV is duidelijk: de sport naar een hoger niveau tillen. "Al sinds 1906 streven we als Japans merk naar het ontwikkelen van de hoogste kwaliteit sportuitrusting. Kwaliteit staat bij Mizuno altijd voorop en dat sluit perfect aan bij de visie van het KNKV", aldus Frankfort. Dit betekent dat Mizuno niet alleen zorgt voor schoenen en kleding van topkwaliteit voor de nationale selectie en scheidsrechters, maar dat het merk ook kijkt naar de behoeften van spelers op alle niveaus.
'We zorgen ervoor dat de atleten zich geen zorgen te hoeven maken over hun uitrusting'
- Dennis Frankfort, Mizuno
Een belangrijk aspect van de samenwerking tussen Mizuno en het KNKV, is de directe invloed die de producten van Mizuno hebben op de prestaties van korfballers. Mizuno levert schoenen die speciaal zijn ontworpen om de sporters optimaal te ondersteunen, zodat zij zich volledig kunnen richten op hun spel. "We zorgen ervoor dat alle atleten zich volledig kunnen focussen op hun prestaties, zonder zich zorgen te maken over hun uitrusting", legt Frankfort uit.
Deze filosofie wordt ook bevestigd door Barry Schep, adviseur partnerschappen en activatie bij het KNKV: "De samenwerking tussen Mizuno en het KNKV loopt al jarenlang erg goed. De tevredenheid van onze Oranje-spelers en Korfbal League-scheidsrechters is erg hoog. En ook het merendeel van de rest van korfballend Nederland ervaart dit. Kwaliteit en een goede look zorgen ervoor dat de samenwerking voor beide partijen een succes is."
Verder groeien in indoor sporten
De samenwerking tussen Mizuno en het KNKV is niet statisch, maar dynamisch en gericht op verdere groei. De ambities van beide partijen zijn groot. "In nauw contact met het KNKV zijn mooie ambities en doorgroeimogelijkheden gepresenteerd vanuit de bond", vertelt Frankfort. "Die ambities hebben wij ook: naast het supporten van de top willen we verder doorgroeien binnen de indoor categorie."
Mizuno blijft zich inzetten om de korfbalsport in Nederland te omarmen en verder te ontwikkelen. Dit doet het merk door voortdurende innovatie, zowel in producten als in technologieën. "Omdat we altijd willen innoveren en vernieuwen, brengen we ieder seizoen vernieuwde modellen uit. Denk hierbij aan nieuwe technologieën in bijvoorbeeld de zool, veters of bovenkant van de schoen", legt Frankfort uit. "Een voorbeeld hiervan is de update van het speciale Thunderblade-model, dat zowel een indoor- als outdoorvariant heeft. Binnenkort komt er zelfs een nieuw outdoor-model uit, waarmee Mizuno zijn positie als toonaangevend sportmerk in het korfbal verder verstevigt. Dus ik zou zeggen: stay tuned!"
Foto: Miranda Fok