Van het korfbalveld naar het KNKV
Vanaf jongs af aan ben ik op het korfbalveld te vinden. Mijn zus was al lid van een korfbalvereniging en vervolgens ben ik als 5 jarige begonnen bij de jongste jeugd en vanuit daar 'opgegroeid op het korfbalveld'. Hoewel ik niet uit een korfbalfamilie kom, heeft de korfbalsport er wel voor gezorgd dat allebei mijn ouders een actieve rol binnen het verenigingsleven kregen. Toen ik begin 20 was heb ik mijn sportieve korfbalactiviteiten binnen de vereniging omgezet in andere taken. Tegenwoordig ben ik alleen nog als korfbalmoeder aan de lijn te vinden.
Ongeveer 6,5 jaar geleden ben ik begonnen bij het KNKV en sinds afgelopen juli ben ik verantwoordelijk voor de afdeling Marketing, Communicatie, Partnerschappen en Evenementen. Samen met een team van zeven enthousiaste collega’s houden we ons bezig met de dagelijkse content, het organiseren van onze evenementen en vercommercialiseren van onze sport. De grootste aandachtspunten voor de aankomende periode zijn de commerciële partnerschappen die we willen op- en uitbouwen, en de zichtbaarheid van onze sport.
Ook het KNKV Magazine is een product dat vanuit ons team wordt gemaakt. In deze editie vind je een voorbeschouwing op het aanstaande EK Korfbal, waar TeamNL Korfbal tussen 28 oktober en 2 november de titel gaat verdedigen. Voor trainers van de KangoeroeKlup is er een inspirerend artikel met trainingsideeën, geschreven aan de hand van de nieuwe spellenmap die we hebben ontwikkeld. Ook vind je in dat artikel informatie over het KangoeroeKlup-pakket, dat verenigingen met een mooie korting kunnen kopen via Korfbalshop.nl. En mocht je nog inspiratie zoeken over het onderwerp ledenwerving, dan vind je in dit magazine een fantastisch voorbeeld van Olympus '58, een vereniging die hier uitermate succesvol in was de afgelopen periode.
Veel leesplezier!
Bibi Terlouw Manager Marketing, Communicatie, Evenementen en Sponsoring
Foto: Gertrude de Vries