Creon Online: nieuwe partner van het KNKV
‘We kunnen de commerciële waarde van korfbal helpen vergroten’
Creon Online is sinds kort een trotse nieuwe partner van het KNKV. Na een jaar kennis te hebben gemaakt, zijn de partijen nu een samenwerking van minimaal drie jaar overeengekomen. De komende drie jaar zullen Creon Kozijnen en Creon Rolluiken zichtbaar zijn op de korfbalvloer, die onder andere gebruikt wordt tijdens de Korfbal Challenge en de Korfbal Leaguefinale.
Geoffrey de Bruin, CEO van Creon Online, kende de korfbalsport nog niet goed toen hij door het KNKV werd benaderd voor een mogelijke samenwerking. “Ik ben zelf een fervent voetballer”, zegt hij. “Maar toen we werden uitgenodigd voor de Korfbal Leaguefinale in Rotterdam Ahoy was ik nieuwsgierig naar wat een samenwerking voor ons zou kunnen betekenen. Het leek me op het eerste gezicht een mooie mogelijkheid.” De finale bevestigde dat beeld voor Geoffrey. “Ik was positief verrast door de ambiance, de beleving en de hoeveelheid publiek die aanwezig was in Rotterdam Ahoy. Het was bijzonder om mee te maken.”
Na de finale werden er nog de nodige gesprekken gevoerd tussen het KNKV en Creon Online. Uiteindelijk is daar een partnership van drie jaar uitgekomen. In die drie jaar zullen de logo's van Creon Kozijnen en Creon Rolluiken zichtbaar zijn op de cirkels van de korfbalvloer, die tijdens KNKV-evenementen wordt gebruikt.
Het eerste KNKV-evenement is inmiddels al achter de rug. Traditiegetrouw werd eind december 2023 de Korfbal Challenge weer georganiseerd, dé korfbalafsluiter van het jaar in Topsportcentrum Rotterdam. Op de korfbalvloer in de Topsporthal, was het logo van Creon Kozijnen vier dagen lang zichtbaar voor zo'n 2.000 bezoekers per dag. Geoffrey: "Een mooie gelegenheid om ons voor de eerste keer te laten zien als partner van het KNKV en de korfbalsport!"
'Het korfbalpubliek is heel divers, met jonge fans, oude fans en daarnaast veel families. Daarmee heeft korfbal een brede achterban.'
- Geoffrey de Bruin, CEO Creon Online
“Dat we de samenwerking aan zijn gegaan, heeft alles te maken met de sport en haar publiek. Dat is heel divers, bleek tijdens de finale. Ik zag jonge fans, oude fans en daarnaast ook veel families. Daarmee heeft de korfbalsport een brede achterban, die interessant is voor ons bedrijf”, vertelt Geoffrey. “Korfbal is daarnaast een grotere sport dan vaak wordt gedacht (het KNKV heeft zo’n 80.000 leden, red.) en er wordt veel gedaan aan zichtbaarheid. Daar willen we graag aan bijdragen.”
Behalve de samenwerking met het KNKV, is Creon Kozijnen sinds dit seizoen ook naamsponsor van Korfbal League-vereniging HKC uit Hardinxveld. “Onze inzet is support voor de sport voor een langere periode. Door ons als landelijk merk voor meerdere jaren en op meerdere manieren te binden aan de sport, denk ik dat we de commerciële waarde van korfbal kunnen helpen vergroten. Op die manier helpen we de sport vooruit en krijgen wij tegelijkertijd meer naamsbekendheid bij een brede doelgroep. Een win-winsituatie.”
Foto: Helly Bonet
Foto: Helly Bonet
Meer informatie
Creon Online is opgericht in 2010 met als doel om het bestellen van kozijnen, rolluiken en raamdecoratie eenvoudig en betaalbaar te maken. Uit eigen ervaring bleek namelijk dat dat niet vanzelfsprekend is. Inmiddels is het merk uitgegroeid tot een gevestigde naam in heel Nederland. Het KNKV is dan ook trots op dit nieuwe partnership en kijkt er naar uit om Creon Online zichtbaarheid te bieden op de korfbalvloer tijdens de grote korfbalevenementen.