Bidfood en het KNKV werken samen voor de verenigingen
Met trots presenteert het KNKV Bidfood als nieuwe partner. Bidfood, dé online horeca groothandel van Nederland, levert een breed assortiment producten en diensten voor sportkantines, horeca en andere foodservicebedrijven. Deze samenwerking brengt een schat aan expertise naar korfbalverenigingen en biedt mogelijkheden om kantines naar een hoger niveau te tillen. Wat maakt deze samenwerking zo bijzonder en wat kunnen verenigingen verwachten? Roy van Boven, accountmanager bij Bidfood, vertelt er alles over.
Foto: Bidfood
Dé partner voor kantinebeheer
Als online horeca groothandel voorziet Bidfood verenigingen van alles wat nodig is voor een goed draaiende kantine. "Wij denken niet alleen mee over wat verenigingen nodig hebben, maar zorgen er ook voor dat ze kosten besparen en tegelijkertijd hun omzet vergroten", geeft Roy aan. "Onze specialisten weten precies hoe een kantine optimaal ingericht kan worden."
'Vaak kunnen we in het eerste jaar samenwerking al 5 tot 10 procent extra rendement realiseren.'
- Roy van Boven, Bidfood
Bidfood biedt meer dan producten. "We organiseren regelmatig evenementen in het teken van inspiratie en fun. Het doel hiervan is om te leren van elkaar", vertelt Roy enthousiast. Maar de belangrijkste focus ligt op persoonlijke ondersteuning. "We staan naast de verenigingen en helpen hen op maat. Dat begint al bij de eerste kennismaking. Vaak kunnen we in het eerste jaar samenwerken al 5 tot 10 procent extra rendement vanuit de kantine realiseren. Dat is toch mooi voor de clubkas!"
Focus op maatschappelijke waarde
De samenwerking tussen Bidfood en het KNKV komt voort uit een gedeelde visie. Het KNKV vertegenwoordigt ruim 85.000 leden, verdeeld zo'n 450 verenigingen. Veel van hen beschikken over een eigen kantine, wat Bidfood een uitgelezen kans biedt om waarde toe te voegen. "We zien sportverenigingen als onmisbare sociale ontmoetingsplekken. Door onze expertise in te zetten, willen we bijdragen aan het succes en de gezelligheid van deze kantines."
Een van de doelen van Bidfood is daarnaast om verenigingen te helpen bij het tegengaan van verspilling en het aanbieden van een gevarieerd assortiment, dat aansluit bij de wensen van hun leden. "Steeds meer verenigingen tonen bijvoorbeeld interesse in gezondere alternatieven, een trend die Bidfood actief ondersteunt door passende producten en diensten aan te bieden."
Ondersteuning op maat
Bidfood staat bekend om haar persoonlijke aanpak. "Onze accountmanagers denken mee over bijvoorbeeld assortiment en prijsstrategie. Daarnaast hebben we specialisten die kunnen helpen met non-food oplossingen of het aanbieden van een lekkere daghap", vertelt Roy.
Of het nu gaat om het introduceren van nieuwe producten, het optimaliseren van marges of het bedenken van die creatieve daghappen: Bidfood zorgt voor ondersteuning die verder gaat dan het leveren van producten. Bovendien kunnen verenigingen rekenen op vaste contactpersonen die hen begeleiden bij elke stap van het proces. "Die persoonlijke ondersteuning op maat vinden we heel belangrijk."
Op weg naar een toekomst vol kansen
Het nieuwe partnerschap met Bidfood onderstreept de ambitie van het KNKV om haar verenigingen optimaal te ondersteunen. Met de hulp van Bidfood kunnen kantines uitgroeien tot een fijne ontmoetingsplek, waar leden graag samenkomen. Barry Schep, adviseur partnerschappen en activatie, is enthousiast over de samenwerking. "Ik zie Bidfood als een partner waar de korfbalsport en de korfbalverenigingen beter van kunnen worden. Ik heb ze leren kennen als een bedrijf dat heel graag wil helpen om de korfbalkantines naar een hoger level te krijgen."
Een ander belangrijk aspect van de samenwerking is de kennisdeling die Bidfood biedt. "Jaarlijks zal Bidfood tijdens de Korfbal Challenge een kennissessie verzorgen om verenigingen bij te praten over de nieuwste ontwikkelingen. Ze geven tips, beantwoorden vragen en zijn zichtbaar bij al onze evenementen", vertelt Barry enthousiast. Hij besluit: "Met de samenwerking tussen het KNKV en Bidfood krijgen verenigingen de kans om hun kantines te verbeteren, efficiënter te beheren en een centrale rol te spelen in het verenigingsleven. Een samenwerking die niet alleen de verenigingskantines, maar ook de korfbalsport als geheel naar een hoger niveau tilt."
Benieuwd naar wat Bidfood voor jou kan betekenen? Neem dan contact op met Roy van Boven via roy.vanboven@bidfood.nl. Hij brengt je in contact met de lokale accountmanager, die graag bij je langskomt om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een succesvolle samenwerking!