KNKV en Qmusic bundelen krachten voor Korfbal Leaguefinale 2025: 'Dit past precies bij onze sport'
De samenwerking tussen het KNKV en Qmusic gaf de Korfbal Leaguefinale 2025 een flinke energieboost. Beide partijen hadden een duidelijke missie: korfbal op een frisse manier onder de aandacht brengen, meer zichtbaarheid genereren en het entertainment rondom de finale professionaliseren.
Foto: Jeroen van den Berg
Meer beleving, meer zichtbaarheid
Volgens Barry Schep, verantwoordelijk voor partnerships en sponsoring binnen het KNKV, was het doel van de samenwerking vanaf het begin helder: "We willen meer zichtbaarheid voor korfbal creëren. De sport op een leuke, frisse manier onder de aandacht brengen en het entertainment rondom evenementen professionaliseren."
Voor Qmusic sluit deze samenwerking mooi aan op de kernwaarden van de zender. "We willen onze luisteraars vermaken, verbinden, energie, plezier en een goed gevoel geven", aldus Mark de Deugd, Marketingmanager bij Qmusic. Door ook binnen de korfbalcommunity zichtbaar en relevant te zijn, bereikt de zender een breed, actief en betrokken publiek.
Ook Barry ziet de gedeelde kernwaarden als reden voor de klik tussen beide: "Qmusic en korfbal passen verrassend goed bij elkaar. Beide draaien om verbinding, plezier en dynamiek. Die energie sluit perfect aan bij wat we op en rond het veld willen uitstralen."

Foto: Jurjen Smid
De Foute Halftime Show: korfbal meets entertainment
Tijdens de Korfbal Leaguefinale 2025, in een uitverkocht Rotterdam Ahoy, vond voor het eerst de Foute Halftime Show plaats in de rust van de wedstrijd. Het idee hiervoor ontstond al vroeg in het traject. "Tijdens de brainstorms over de finale wilden we weer iets spectaculairs neerzetten", vertelt Barry. "Toen ik met Qmusic in gesprek ging, wist ik meteen: dit past bij onze sport en ons publiek."
De samenwerking werd vooraf al voelbaar. Met een opvallende radiocommercial op Qmusic en een online actie waarin fans hun favoriete ‘foute’ nummers konden aandragen, werd de voorpret flink aangewakkerd. "Dat leverde honderden reacties op – een teken dat de show al ruim voor de finale leefde", aldus Barry.

'Ik kijk er nu al naar uit om Ahoy volgend jaar nóg meer op z'n kop te zetten!'
- DJ Menno Barreveld, Qmusic
Foto: Jurjen Smid
Tijdens de finale zelf werd het enthousiasme meer dan waargemaakt. DJ Menno Barreveld, bekend van Het Foute Uur op Qmusic, kreeg de zaal moeiteloos mee: "Ik wist vooraf niet precies wat ik moest verwachten, maar dit overtrof alles", zegt Menno. "Ik kijk er nu al naar uit om Ahoy volgend jaar nóg meer op z’n kop te zetten!"
Ook Mark blikt met een positief gevoel terug: "De hits uit het Foute Uur van Qmusic hebben bijgedragen aan de feestvreugde op deze mooie dag. Hopelijk heeft Qmusic er met deze samenwerking weer een aantal fans bijgekregen!"
Blik op de toekomst
Dat deze samenwerking een vervolg krijgt, daarover bestaat geen twijfel. Barry: "We gaan snel met Qmusic om tafel om te evalueren en vooruit te kijken. Wat er precies op het programma staat? Dat blijft nog even geheim – maar dat het groots wordt, staat vast!"
Met de inzet van Qmusic als entertainmentpartner blijkt maar weer dat de Korfbal Leaguefinale meer is dan een sportevenement: het is een totaalbeleving, waar sport, muziek en publiek samenkomen.