‘Mizuno streeft ernaar om de beste prestaties naar boven te halen’
Als schoenenpartner van het KNKV voorziet Mizuno sinds 2015 de spelers en staf van TeamNL Korfbal, Talent TeamNL Korfbal (U21), U19 en U17 van indoor- (en running)schoenen. Verder leiden sinds dit seizoen de Korfbal Leaguescheidsrechters hun wedstrijden op Mizuno-schoenen. Tijd voor drie vragen aan Joost Konings, Marketing Coördinator Benelux van Mizuno.
Aan welke sporten zijn jullie naast korfbal nog meer verbonden?
Konings: “Mizuno is een internationaal sportmerk en we zijn wereldwijd vertegenwoordigd in vele sporten. Altijd met de intentie om sporters van ieder niveau te ondersteunen om het maximale uit zichzelf te halen. In de loop der jaren verdiende Mizuno haar sporen in Europa naast korfbal in onder meer running, volleybal, handbal, hockey, voetbal, tennis, judo en golf.”
“Tegenwoordig kiezen wereldwijd vele topatleten voor Mizuno. De nationale korfbalteams van België en dus Nederland dragen Mizuno, net als de nationale volleybalteams van beide landen. Naast deze teams kiezen vele individuele topatleten voor Mizuno, zoals handbalster Estavana Polman en voetbalkeeper Jasper Cilessen. Verder zijn we al meer dan twintig jaar hoofdsponsor van de Amsterdam Marathon.”
Afgelopen jaar heeft Mizuno de overeenkomst met het KNKV uitgebreid met het leveren van schoenen aan Korfbal Leaguescheidsrechters. Waarom?
Konings: “Mizuno is een merk met een passie voor sport. We staan altijd aan de zijde van de sporters om hen constant te inspireren. Mizuno streeft ernaar om de beste prestaties naar boven te halen bij sporters van ieder niveau en maakt daarom producten die sporters motiveren, helpen en ondersteunen en ervoor zorgen dat je je doel haalt. Niet alleen voor sporters, maar ook voor diegenen die het mogelijk maken de sporters zo goed mogelijk te laten presteren. Daarin zijn scheidsrechters essentieel en zij mogen niet vergeten worden.”
Wat is jullie blik op de toekomst?
Konings: “De slogan van Mizuno luidt ‘Reach Beyond’. Het merk zal altijd verder denken, zichzelf willen blijven ontwikkelen, innoveren. Daarin zit de perfecte match met het korfbal. Nooit stil staan.”
‘Een bijdrage leveren aan de samenleving’
In 1906 werd Mizuno opgericht in Osaka, Japan. De broers Rihachi en Rizo Mizuno startten met een bescheiden sportwinkel, maar met een grote passie voor sport. Door hun vernieuwende blik op de sportwereld en het aanbieden van steeds meer sportuitrusting op maat, stegen de verkopen en begonnen zij in 1911 met de eigen productie van sportartikelen. Daarbij streefden zij naar het ontwikkelen van de hoogste kwaliteit sportuitrusting, en werkten daardoor vanaf de oprichting continu aan het verbeteren van hun producten.
Het merk groeide en het hoofdkantoor verhuisde meerdere keren naar een grotere locatie in Osaka. Ondanks deze groei geldt de missie van de broers Mizuno meer dan honderd jaar later nog steeds, waardoor de schat aan ervaring op het gebied van productontwikkeling ervoor zorgt dat Mizuno ernaar streeft om de beste prestaties naar boven te halen bij sporters van ieder niveau. Steeds meer sporters ontdekken de kwaliteit van Mizuno, omdat het merk nooit concessies doet aan functionaliteit. In de Mizuno-filosofie leidt dit namelijk ook esthetisch altijd tot het meest geslaagde product. De superieure kwaliteit performance artikelen worden bereikt door de toepassing van innovatieve technologieën, Japans vakmanschap en meer dan een eeuw aan ervaring.
Het merk zelf beschrijft in haar bedrijfsfilosofie: ‘Een bijdrage leveren aan de samenleving door de bevordering van sportartikelen en de promotie van sport.’ Mizuno gelooft in het maken van producten die in harmonie met het lichaam werken en alle atleten helpen de beste atleet te zijn die ze kunnen zijn.